Tuesday 21 February 2017

Redmi 4 Prime

Xiaomi vendor telefon pintar asal China dikhabarkan akan segera mengeluarkan penerus Xiaomi Redmi 3 dengan membawa spesifikasi lebih tinggi, dan ciri-ciri lebih canggih. Prestasi yang dimilikinya juga lebih tangguh dan mumpuni, kerana terbukti mampu mengalahkan Xiaomi Redmi Note 3 yang menggunakan chipset MediaTek Helio X10. Dengan prestasi lebih tinggi, telefon pintar ini akan mampu bersaing melawan telefon pintar entry-level lainya. Terlebih harga Redmi 4 akan dibanderol murah.

Untuk system Xiaomi Redmi 4 prime menggunakan OS Android versi 6.0 Marshmallow, yang disokong pemproses Snapdragon 625, Octa Core berkelajuan 2.0 GHz, dipadu dengan RAM 3 GB, memory Internal 32 GB serta GPU Adreno 506 untuk HP lebih bertenaga dan powerfull. Pada penyambungan yang di digunakan pada Xiaomi Redmi 4 Prime menggunakan rangkaian 4G LTE yang akan menjadi andalanya. Selain itu Xiaomi Redmi 4 Prime juga akan disokong oleh rangkaian lain seperti EDGE dan GPRS. Di mana kedua-duanya boleh digunakankan pada saat pengguna berada di daerah yang belum ada akses rangkaian 4G dan 3G. Xiaomi Redmi 4 Prime juga menyematkan ciri Dual SIM card yang pengguna boleh mengaktifkan dua kad SIM secara serentak. Dan sarana untuk pemindahan data file, Xiaomi Redmi 4 Prime telah menyediakan ciri-ciri Bluetooth, WLAN, port infrared serta port MicroUSB dan juga GPS untukmencari suatu lokasi. Kamera Xiaomi Redmi 4 Prime resolusi 13MP lengkap dengan ciri-ciri PDAF dan LED Flash dan mampu melakukan perkaman video Full HD 1080p @ 30fps. Sementara kamera depan Xiaomi Redmi 4 Prime hadir dengan resulusi 5MP yang sesuai buat pencinta gambar selfie. Featur Xiaomi Redmi 4 Prime juga sudah dilengkapi Finerprint Scaner, untuk keselamatan datanya dan disokong bateri berkapasiti 4100 mAh, serta dilengkapi ciri Fast Charging. Sementara untuk body penampilannya Xiaomi Redmi 4 Prime masih membawa reka bentuk khas siri Xiaomi Redmi 4 series, iaitu dengan seluruh body menggunakan bahan metal. Tetapi tampilanya lebih keren kerena dengan teknologi skrin 2.5 D Glass. Kelebihan Xiaomi Redmi 4 Prime Skrin lima inci, yang tentunya sangat nyaman saat digenggam dan digunakan untuk bermain game dan menonton video. Resolusi paparan Full HD 1080 x 1920 pixels dengan teknologi paparan IPS LCD yang memberikan kualiti warna sangat menawan Disokong rangkaian 4G LTE untuk akses internet. Telah menggunakan OS Android v6.0 Marsmallow yang mempunyai pandangan antara muka lebih keren Menggunakan pemproses Snapdragon 625 dengan CPU Octa Core berkelajuan 2.0 GHz yang memberikan prestasi cepat RAM 3 GB sudah cukup menyokong untuk multitasking dari banyaknya aplikasi secara bersamaan. Mempunyai memori Internal 32 GB yang sangat sesuai untuk menyimpan banyak aplikasi dan fail Menggunkan kamera belakang 13 MP lengkap dengan ciri-ciri phase detection autofocus, dual-LED dan dua tune Flash. Kamera depan 5 MP yang pastinya sangat hebat yang mempunyai hobi selfie / video call. Mempunyai bateri sebesar 4100 mAh yang sangat tahan lama semasa digunakan. Untuk pengisian telah dilengkapi dengan teknologi fast charging untuk mengisi kuasa dengan cepat.
Kekurangan Xiaomi Redmi 4 Prime Kamera depan tidak dilengkapi dengan flash Slot memori menyatu dengan slot sim 2. Harga untuk saat ini dari rujukan pelbagai kedai onlie sekitar: 2.020.000 
Demikian ulasan singkat tentang telefon pintar keluaran terbaru dari Xiaomi iaitu Redmi 4 Prime semoga dapat membantu sobat indroid dalam mencari rujukan telefon pintar android.

Artikel Terkait

Redmi 4 Prime
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email